Onzin die supplementen!
april 20, 2017
De ene squat is de andere niet
april 22, 2017
 

Naast dat deze pannenkoeken lekker zijn, is bloemkool ook nog een echte vitamine/mineralen booster. Niet alles van ver is beter, als je een superfood van eigen bodem wilt eten pak je volgende keer gewoon de bloemkool van eigen bodem.

Teffmeel pannenkoeken, boekweit pannenkoeken en dan nu voor de verandering eens bloemkool pannenkoeken.

Bloemkool bevat zeer veel vitamine C, 125 gram van deze groente is al voldoende om de ADH aan te tikken. Daarnaast is bloemkool een bron van verschillende B vitamines, calcium, magnesium, mangaan en kalium.

Hormonaal gezien kan het eten van bloemkool ook verstandig zijn. Tegenwoordig zien we steeds vaker dat ’’oestrogeendominatie’’ (zowel bij vrouwen als bij mannen (manboobs)) een probleem is.

Bloemkool behoort tot de familie van de kruisbloemigen, net zoals broccoli en andere koolsoorten. Alle groenten uit deze familie bevatten Diindolylmethaan, kortweg DIM genoemd, een stof die de hormoonbalans en het gedrag van cellen in het lichaam reguleert. DIM is geen imitatie van oestrogeen, het is ook geen fyto-oestrogeen en het heeft geen oestrogene eigenschappen. DIM is een fyto-nutriënt dat het lichaam een handje helpt om oestrogeen te verteren en af te breken, zodat een gebalanceerde hormoonspiegel ontstaat.

De bereiding van deze bloemkoolpannenkoeken neemt weinig tijd in beslag en je kunt het op ieder gewenst moment van de dag eten.

Auteur recept: Paleo.nl

Ingrediënten

• 1 Bloemkool

• 4-5 Eieren

• 1 tl Currypoeder

• Snufje Keltisch zeezout

Bloemkool is een veelzijdige antioxidante groente, die rijk is aan vitaminen en mineralen. Om de effecten te versterken, kan je een beetje kurkuma toe te voegen aan je recepten met bloemkool.

 

Bereidingswijze

1. Verwarm de oven voor op 190 graden Celsius en bekleed een bakplaat met bakpapier.
2. Puls de bloemkoolroosjes fijn in een keukenmachine.
3. Kook de bloemkool gaar is een steelpan met 200 ml water.
4. Giet de bloemkool af in een zeef en knijp goed al het overtollige water eruit.
5. Roer de eieren en kruiden door de bloemkool.
6. Spreid dit 'deeg' uit tot kleine cirkels (niet te dun) op het bakpapier en bak ze in ongeveer 15 minuten gaar.
7. Haal uit de oven en laat met bakpapier afkoelen op een rekje zodat de onderkant niet zompig wordt.
8. Beleg naar wens of eet ze zo op.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *