parallax background

10 manieren om iedere dag net even dat beetje geluk te vinden

kruidnoten
LivePT recept: Paleo Kruidnoten (met maar een paar ingrediënten!)
november 16, 2016
visnotenkorst
LivePT recept: Paleo Vis met Notenkorst uit de oven
november 21, 2016
 

In de dagelijkse bezigheden zijn genoeg geluksmomenten te vinden, maar er zijn ook bepaalde manieren om dit geluksgevoel op te wekken. Dingen die lichaam en geest in balans brengen, waardoor je er weet tegenaan kunt.

Daarom: 10 simpele manieren om iedere dag geluk te ervaren.
parallax background

 
1. Eet chocolade
Wel de rauwe variant. Het werd door de Azteken ook wel 'heart blood' genoemd. Spiritueel gezien opent het je hart en lichamelijk is het goed voor hart- en bloedvaten.

2. Start je dag met lauwwarm water en citroen
Het werk alkaliserend, hydrateert en helpt je spijsverteringsgestel op gang te brengen.

3. Probeer niet te veel koffie en suiker te nuttigen
Het kan namelijk zorgen voor een onrustig gevoel, stress en mood swings.

4. Adem diep in en uit
Al met al: let op je ademhaling. Doordat we vaak gespannen zijn of focussen op honderd dingen tegelijk, gaan we hoog ademen. Op deze manier brengen we onszelf alleen maar in verdere stresstoestand. Daarbij: diep in- en uitademen zorgt voor een ontspanning van de spieren, een betere nachtrust, een gestabiliseerde bloeddruk en nog veel meer.

5. Beweeg!
Wanneer je lichaam beweegt, beweegt je ziel mee. Wanneer je beweegt laat je letterlijk vastzittende energie weer stromen. Dus, BEWEEG, BEWEEG, BEWEEG!

6. Kook met liefde
Wanneer je geen aandacht en liefde aan je gerecht schenkt, zul je merken dat het of mislukt of niet zo lekker is. Kook met verse ingrediënten en blijf focussen!

7. Loop op blote voeten
Waar het kan natuurlijk. De connectie van huid met de grond heeft een helende werking. Daarbij kalmeert het je. Het prikkelt bepaalde drukpunten en kan ons immuunsysteem boosten.

8. Slaap lekker
Niets zo fijn en gezond als een goede nachtrust. Ga op tijd naar bed, zet schermen uit voor het slapen gaan en eet een banaan. Deze bevat heel veel magnesium waardoor je beter slaapt.

9. Gooi het eruit!
Soms uiten we onszelf niet genoeg. Dat is wel belangrijk om te doen, dus verzin iets om je blokkades te deblokkeren. Ga sporten (bij ons natuurlijk), schreeuw, huil of word gewoon een potje boos. Blijf er alleen niet te lang in hangen. Als het eruit is, is het eruit en dan kun je weer verder.

10. Laat de controle los
Ze zeggen ook weleens: 'strictness is sickness'. Je hebt geen controle over het leven. Leef in het nu en kijk wat er op je pad komt. Als je mee gaat met de flow, komt het vanzelf goed.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *